31 Aralık 2013

Peçete Dekupajı Çiçekli Çerçeve, Yapım Aşamaları (Resimli Anlatım)


Kermes hazırlıkları doğrultusunda yapmaya başladığım çerçevelerin ilki. Daha önce de dediğim gibi bu ürünlerde peçete dekupajına ağırlık vereceğim, daha pratik ve telif sorunu olmadığı için. 
Yapım aşamalarına gelince ilk olarak objemizi zımparalayıp beyaz akrilik boya ile boyuyoruz. Ben Rich marka kullanıyorum, şimdiye kadar bir problem yaşamadım. 
Ardından peçetemizi katlarından ayırıp sadece en üstteki renkli katı alıyoruz. Çerçeve yüzeyine peçete tutkalı sürüp peçeteyi üzerine dikkatlice yerleştiriyoruz. Bu kısımda peçetenin biraz gergin olması gerekiyor ki kırışıklıklar olmasın. Ardından yerleştirdiğimiz peçetenin üzerinden buzdolabı poşeti ile biraz bastırarak geçiyoruz. Sırada kenarlar ve iç kısım var. 2. fotoğrafta gördüğünüz üzere ortada bir delik açıyoruz. Objemiz dairesel olduğu için bu kısımlarda biraz zorlanabiliriz ama aslında o kadar da zor değil. İç kısımda açtığımız delikten 3. fotoğrafta gördüğünüz gibi peçeteyi kesiyoruz. Bu bizim yapıştırmamızı kolaylaştırıyor. Aynı şekilde dış kenarları da böyle yapıştırıyoruz. 3. fotoğrafta yine görüldüğü üzere kestiğimiz yerlerde peçetesiz yerler kalabilir, veya benim gibi hata yapabilirsiniz ve peçete yırtılabilir bazı yerlerde. Bu bölümlere peçetenin renginde bir boya karışımı hazırlayıp o boya ile boyadım. Belli olmuyor, deneyebilirsiniz.
Anlatım yeterli gelmezse peçete tekniğini burada, burada, burada ve burada anlatmıştım. Ayrıca herhangi sorunuz olursa cevap vermekten mutluluk duyarım. 
Sevgiyle kalınız :)


Son hali için tıklayın

|  Mutfak Panoları |  Doğum ve Anı Panoları  |  Karşılama Panoları  |  Kapı Süsleri  |  Lohusa Setleri  |  Nişan Tepsisi ve Lavanta Keseleri  | SİPARİŞ

3 yorum :

  1. çok güzel elinize sağlık :) bende beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, güzel paylaşımlar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. facebook/zenicerceve ahşap cerceve ürünlerimiz

    YanıtlaSil