22 Aralık 2013

Ayakkabı Kutusundan Hobi Kutusuna (Kutu Kaplama Resimli Anlatım)

Eveet yine bol fotoğraflı bir yayınla karşınızdayım. 

Hobi odamı bir şekle sokmak için çalışmalara başlamış bulunuyorum. Malum doğu hizmetimiz iki yıl sonra bitecek ve biz memlekete döneceğiz, bu nedenle bu oda sadece kitaplık ve benim hobi malzemelerimle doluydu. Fazla eşyayı eve yığmanın bir anlamı yok diye düşünüyorduk. Ama ihtiyaç hasıl oldu, bu odayı gerçek bir odaya dönüştürmek durumunda kaldık. Bu amaçla iki tane uygun fiyatlı kanepe aldık (giderken bırakıp gideceğiz) Kanepeler gri-siyah, benim bu oda için çok başka tasarılarım var aslında ama hepsini memlekete saklıyorum. 

Her neyse, neden bu kadar uzattığımı ben de anlamadım ama gelelim asıl konumuza.
Hobi malzemelerimi koyacak güzel görünümlü bir kutuya ihtiyacım vardı. Fazla para harcamadan bi çözüm getirmek istedim ve işte karşınızda ayakkabı kutusundan dönüştürdüğüm hobi kutusu :)




Öncelikle kutuyu sağlamladım, zımba ve sıcak silikon bu iş için yeterliydi.


Tabii malzemelerimi de hazır ettim. Kullandığım malzemeler nişan kıyafetim için diktirdiğim bolerodan artan kumaşlar, makas, ayakkabı kutusu, sıcak silikon, bir de dolapların içine yerleştirmek niyeti ile pazardan aldığım fakat kullanmadığım kaydırmazlar.



Kutuyu sağlamladıktan sonra ilk iş kullanacağım kumaşı kutuya göre ölçüp kesmek oldu. kutunun altına ve dış yüzeyine kumaş kaplayacağım için ilk olarak onları kestim.



Bir de kutunun dış yüzeyine kumaş kullandım onu tek parça kesip içe kıvırdım, silikon olunca kolay oldu.

Alttaki fotoğrafta görüldüğü üzere ilk olarak kutunun altını kenarlardan silikonla tutturdum.


Ardından kenarları yapıştırdım. Bu aşamada tutturmaya alt kısımdan başladım. Kötü görüntü olmasın diye kumaşı içe kıvırarak zemini tamamen yapıştırdım. Sonra kumaşı yukarı doğru çektirip (yüzeyin düzgün olmasına dikkat ederek) fazla kumaşı kutunun içine sarkıtarak içten yapıştırdım.


İç kısımda kumaş çabuk kirleneceğinden kaydırmaz kullanmayı tercih ettim. Önce kenarları yapıştırdım, ardından tabanı artan kısmı gizleyecek şekilde yerleştirdim.


Önce kenarları yapıştırdım, ardından tabanı artan kısmı gizleyecek şekilde yerleştirdim.


Kutuma tüm boyalarımı, ıvır zıvırımı yerleştirdim, mis gibi oldu :)


Kapağı da tek parça kumaşla dışını, kaydırmazla da içini kaplayarak bu hale getirdim.


Şimdi en güzel kısım, süsleme.

Aşağıdaki çiçeği nişan kıyafetimin bolerosu için yapmıştım, sonra kıyafete yakıştıramadım öylece duruyordu kıyafetin yanında. Bu işe girişince aklıma geldi bununla süslerim dedim. Yöntem çok basit, bilenleriniz vardır illaki. Kumaşı daireler halinde kesip kenarlarını çakmakla yaktım. Sonra bu daireleri üst üste birleştirip inci boncuklar kullanarak diktim. 



Bu kumaşın aynını kullanarak silikonla iki şerit yapıştırdım. Üzerine de bu çiçeği yapıştırdım.





İşte huzurlarınızda yepyeni hobi kutum :)
Ben yaptım, oldu. Satın alsam bu kadar sevmezdim muhtemelen.
Hepinize üretken bir hafta diliyorum.
Sevgilerimle..

5 yorum :

  1. Cok guzel olmus yapimida pratik , ellerinize saglik :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Evet çok uğraştırmadı ama odaya çok yakıştı, teşekkür ederim uğradığınız için :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim inşallah güzel günlerde :)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim, ziyaretiniz beni mutlu etti :)

    YanıtlaSil