1 Kasım 2013

Peçete dekupajı ve peçete kabartma tekniği (Resimli Anlatım)



Ne zamandır bu kutuyu yapmayı planlıyordum ama malzeme yetersizliğinden bekliyordu. İsteğim puantiyeli, şeker pembe ve beyaz tonlarında, kurdeleli, anlayacağınız şeker gibi bi kutu yapmaktı. Puantiyeli stencıl bende olmadığı için, internetten siparişi de bekleyemeyeceğim için elimdeki peçeteyle giriştim kutuya :)








Kutumuz bu. Önce zımparaladım ardından zemini beyaza boyadım. 






Sonra ne zamandır bir türlü kullanmadığım bu peçetemi seçtim ve peçete dekupajı yaptım. Peçete tutkalını zemine sürdüm, peçeteyi fırçamla içten dışa doğru darbelerle ve hava kabarcıkları kalmamasına özen göstererek yapıştırdım.










Zemini yapıştırdım bu şekilde biraz kurumasını bekledikten sonra kenarları yapıştırdım.




Tutkal kuruduktan sonra peçetenin fazlasını kestim. 











Ardından uygulamamı vernikten korumak için üstten bir kat daha peçete tutkalı sürdüm.




Şimdi sıra geldi peçete kabartma uygulamamıza. Bu kısımda yeni edindiğim ve bu kutu ile siftahını yaptığım hava ile kuruyan model hamuru devreye giriyor. Hamuru istediğim miktarda aldım kabartacağım yere dikkatli bir şekilde yerleştirdim.



Üzerinden peçete tutkalı geçtim.



Ve kuş desenini tam üzerine gelecek şekilde yerleştirdim. Bu kısım biraz uğraştırıyor.





Tutkalın kırmızı peçeteyle fazla teması fırçama kırmızı renk bulaştırdı. Kenarları kötü göründü. Durumu düzeltemeyince tüm yüzeye bu kırmızılıklardan yaptım (:
Son olarak üzerinden bir kez daha tutkal geçtim



kenarları kırmızı boyayıp kapağımı tamamladım :)

Kutunun dışını beyaz akrilik boya ile beyaza,


İçini kırmızıya boyadım.



Alt kısmı beyaza boyadıktan sonra farklı bir uygulama denedim. 3 kat olan peçetemin üstteki renkli katını kapağa uygulamıştım. Alt kısmın o kadar renkli olmasını istemediğim için arada kalan, renklerin biraz daha silik olduğu 2. katı kullandım.



Peçetemi yüzeye yapıştırdım, ardından kenarlara yani kutuyu koyduğumuzda görünecek yere de yapıştırdım.

Bu şekilde kutumu tamamlamış oldum. Bir sonraki yayında son halini görebilirsiniz. Sevgiyle kalın (:



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder