23 Ekim 2013

Mum eskitme ve peçete dekupajı ile yaptığım pano :) (Resimli Anlatım)

Mum eskitme ve peçete dekupajı tekniklerini kullanarak pano yapmayı anlatıyorum.

Malzemeler: Bir adet fırça, peçete, bordo ve beyaz akrilik boyalar, peçete tutkalı, mum ve tabiiki ahşap obje.





Önce zemini bordo renk ile boyuyoruz, amacımız asıl rengin altından görünecek rengi sağlamak.




Zemin boyası kuruduktan sonra eskitme yapacağımız alanlara beyaz mumu güzelce sürüp yediriyoruz.








Özellikle köşelerde eskitme çok güzel oluyor. Bu yüzden bu kısımlara daha yoğun olarak sürüyorum.



Mumu iyice yedirdikten sonra objenin asıl rengi olacak beyaz boya ile tüm yüzeyi boyuyorum. Altta mum olduğu için tüm fırça darbeleri belli oluyor. Bu halini de beğeniyorum, gerçekten eski görünüyor. Ama üzerine peçete dekupajı çalışacağım için bu şekli görünmeyecek.





Bu yüzden 2. kat boyayı da sürüyorum. Tam kapanmadı alttaki renk ama üzerinde çok durmadım, peçete zaten kapatacak. Benim için önemli olan özellikle köşelerde yapacağım eskitmeler, bunlar peçeteyi yapıştırdıktan sonra da görünecek çünkü... Boya kuruduktan sonra alıyorum elime zımparayı köşelerde daha yoğun olmak üzere istediğim yerleri eskitip alttaki bordonun görünmesini sağlıyorum. Zımpara işini pek sevmesem de bu aşamada yapılan zımpara hoşuma gidiyor, objeye farklı bir doku kazandırdığını görmek güzel..





Şimdi sıra bence en heyecanlı bir o kadar da zahmetli iş olan peçeteyi objeye yapıştırmada. Önce peçetenin katlarını tek kat olana kadar açıyoruz. Bize sadece renkli olan kat lazım. Peçetenin hangi kısmının nereye gelmesini istediğimizi tespit ediyoruz.



Ardından peçete tutkalını objenin tamamının üzerine sürüyoruz. Bundan sonra işin zahmetli kısmı başlıyor. Peçeteyi belirlediğimiz şekilde objeye yerleştirip hava kalmayacak şekilde yapıştıracağız. Bunun için fırçamızı kullanıyoruz, içten dışa doğru darbelerle peçetenin yapışmasını sağlıyoruz. Bu sırada tam yapışmamışken altta hava kalırsa peçeteyi kaldırıp havayı gideriyoruz, yapıştıktan sonra kalmış ise bir iğne yardımı ile peçeteyi delip havanın çıkmasını sağlıyoruz. 



Köşelerin de yapışmasını sağladıktan sonra peçetenin dışta kalan kısımlarını kesiyoruz. 





Son olarak tüm yüzeye bir kez daha peçete tutkalı sürerek objemizi verniğe ve diğer uygulamalara karşı koruma altına alıyoruz.







Bu hali ile de üzerine bir şeyler yazarak kullanılabileceği gibi benim asıl amacım objeye peçete kabartma yapıp uygun bir yazı da yazdıktan sonra vernikleyerek sahibine teslim etmek. Sahibi ise çok sevdiğim arkadaşlarım Sema ve Meryem kardeşler. Onlardan üzerine bir yazı belirlemelerini istedim. Bu halini bile çok beğendiler. Ben de mutlu oldum :) Üzerine ekleyeceğim her şeyi sizlerle paylaşacağım.

Sevgiyle kalın :)

|  Mutfak Panoları |  Doğum ve Anı Panoları  |  Karşılama Panoları ve Anı Çerçeveleri   |  Kapı Süsleri  |  Lohusa Setleri  |  Nişan Tepsisi ve Lavanta Keseleri  | SİPARİŞ

9 yorum :

  1. çok güzel olmuş canım, ben de becerebilir miyim acaba? :)

    YanıtlaSil
  2. Canımm kesinlikle yapabilirsin, o yemekleri yaptıktan sonra bunlar ne ki (:

    YanıtlaSil
  3. Merhabaaa :) Hoşgeldiniz, safalar getirdiniz. Blogum daha çoook yeni bu yüzden ziyaret edildikçe nasıl mutlu oluyorum anlatamam :) Yeni yayınlarda görüşmek üzere, sevgiyle kalın (:

    YanıtlaSil
  4. mükemmel bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim, ziyaretiniz mutlu etti.
    Sevgiler, selamlar :)

    YanıtlaSil
  6. aaaaaaa peçeteyi bütün olarak yapıştırma işlemi çok başarılı. Ben biraz panikliyorum çoğu zaman da kötü oluyor.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün olarak yapıştırma bana daha kolay geliyor, kesip biçme işlemini pek sevmiyorum. Ama paniklememek için bir yol buldum. Peçeteyi düzgün ve gergin bir şekilde peçete tutkalı sürdüğün zemine yerleştirip üzerinden buzdolabı poşeti ile geçince sonuca çok daha pürüzsüz ve risksiz bir yolla ulaşıyorsun :) Denemekte fayda var. Sizinki kadar soft olmadı bu pano ama mum eskitme ile peçete birleşince ben bayılıyorum :)

      Sil
  7. merhabalar.yayınlarnıza tek kelimeye bayldım.Gerçekten çok güzel olmuşlar.Bu işe yeni başlayan benim gibia cemiler için çok bilgilendirici bi blog.Hemen izlediğim bloglar arasına ekliyorum.Yolunuz düşerse bana da beklerim.http://hobiligunlerim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de acemiyim aslında, ne öğrendimse bloglardan öğrendim o yüzden ben de benim gibilere yardımcı olmak amacıyla detaylı anlattım çalışmaları. Birlikte öğrenmek güzel :)
      Sevgilerimle..

      Sil